2018. január 19., péntek

Szénhidrát csökkentett bundás hús



A világ legfinomabb rántott húsa készült el ma ebédre. Először gondolkodtam, hogy 3 kis szelet csont nélküli karaj elég lesz-e kettőnknek? - Annyira elég volt, hogy kettő szeletet sem bírtunk elfogyasztani, így aztán a holnapi ebéd is megoldott. ☝☝☝☝☝

Az eredeti receptet is beírom, de én menet közben változtattam rajta. Elvileg Szafi Reform lángos lisztkeverékkel készül, de nekem nem volt elég sem a lisztem, sem a tojásom, így "Szükség törvényt bont" - s én változtattam. A bekevert eredeti recepthez még tettem 2 nagyobb evőkanál Szafi free lángos lisztkeveréket és annyi vizet, hogy kissé folyékony állagú legyen a massza. Na ez lett az igazi. 
Az első szelet hús  még az eredeti massza összeállításban mártózott meg, de a többi 3 már a felhigítottban. Ez lett számunkra a leges legfinomabb. 

A kiklopfolt hús szeleteket, először Szafi free lángos lisztkeverékbe mártogattam, majd a kikevert masszába, s felforrósított kókusz olajban mindkét oldalát szép világos barnára sütöttem. 

Jöjjön az eredeti recept:

Hozzávalók 3 szelet húshoz:

3 db M-es tojás
3 csipet só
3 csapott evőkanál Szafi REFORM lángos lisztkeverék
1 teáskanál frissen csavart citromlé.

Elkészítés:

A hozzávalókat kézi habverővel simára kikevertem, 5 percig állni hagytam. Ezalatt az olaj felforrósodott. (Nekem nagyon sűrű lett a massza)
A hússzeleteket először Szafi REFORM lisztbe mártani, majd a masszába és kókusz olajban kisütni. 




S akkor az én verzióm. Először kikevertem az eredeti recept szerint a masszát, de nekem 5 perc pihentetés után nagyon sűrű lett, ezért bátran nyúltam a Szafi free liszthez, s 2 púpos evőkanállal még adtam hozzá, s vízzel higítottam. Sajnos nem mértem le, de olyan jó kis híg masszát kaptam. Éppen olyat, hogy a belisztezett hússzeleteket sikerült egy finom vékony réteggel bevonni, s azonnal a forró olajba rakni. Mindkét oldalát szép arany barnára sütöttem kókusz olajban. 



Sülnek a párizsi szeletek,  a forró levegős fritőzben (forgó kosárban) pedig a hasáb burgonya. 



A tapasztalatom az, hogy ezen túl én a Szafi free lisztkeveréket fogom használni úgy, hogy arányában egyforma liszt és víz legyen, só ízlés szerint, s hogy összefogja a lisztet a vizet, összesen 1 db tojást fogok belekeverni. 


Életünk legfinomabb bundás húsát, vagyis párizsi szeletét fogyasztottuk el, ma ebédre.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése