2018. január 5., péntek

Sajtos kréker gluténmentesen


Alkotó kedvem ma nem lassult. A gluténmentes rántott karfiol után még volt kedvem ezeket a krékereket megalkotni, kisütni, és majdnem mind megenni. 😐😐😐 Lehet, hogy kiéheztem az ünnepek alatt?! Ki tudja! De az biztos, hogy ezt a krékert nagyon el kell dugni, mert valahogy nagyon fogy a tányérról. 
Elkészítése roppant egyszerű.................


Hozzávalók: 
13 dkg hideg laktózmentes margarin 
13 dkg sajt (mert csak ennyi volt itthon, így ehhez igazítottam a többi hozzávalót)
1 egész tojás,
30 dkg Spár saját márkás gluténmentes liszt. 
Só kb 1,5 dkg (de ha sós sajtot használunk, akkor elég egy fél dkg is). 



Elkészítése:

A tojást villával felvertem. A sajtot lereszeltem, hozzáraktam a tojáshoz. A lisztet a hideg margarinnal elmorzsoltam, majd összekevertem a tojásos, sós, sajttal és egy kellemes állagú tésztát gyúrtam össze. 
Nejlon zacskóba - 1 órára - hűtőbe pihentettem.


Négy felé osztottam a hűtőből kivett tésztát, 5 mm vastagságúra kinyújtottam és egy tortakarikával szaggattam 😐😐😐😐😐 majd éles késsel 8 cikkre vágtam. Egy szívószállal lukakat szúrtam rajta, hogy hasonlítson egy szelet  sajtra 😐😐😐😐


Forrólevegős fritőzben 220 fokon 7 perc alatt készre sütöttem. 



Vigyázat!!! nagyon fogy!!! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése