2018. január 24., szerda

Rántott karfiol újra gondolva


Korábbi posztban már említettem, hogy hosszú évek óta nem ettem rántott karfiolt. Nem szeretem az olajban sült dolgokat, nem szeretem, ha csicsog az olajtól valami, sőt még az olaj szagát sem bírom elviselni. 
Az olaj nélküli sütés már nem mai napi a konyhánkban, de egyre több tapasztalatot szerzek a sütés-főzés során.
Eleinte a rántott húsok sütésénél nem voltam elégedett, mert olyan sápadtak voltak, de ma ez is megoldódott. 
Gondoltam egyet: mi lenne, ha a lisztkeverékbe egy parányi piros (házi) fűszerpaprikát tennék? - tettem! s a várt eredmény nem maradt el. 



Óriási karfiolfejet kaptam tegnap egyik multinál. Miután darabra és nem kilóra mérik, kiválasztottam a legnagyobb fejet. Hát ez akkora volt, hogy még két alkalommal biztos elég lesz, s megpróbálom kielégíteni a rántott karfiol utáni vágyamat! ❤❤❤❤


A panír most is gluténmentes.
A karfiolt rózsáira szedtem. Az óriási rózsákat kettébe vágtam, besóztam és egy jó órát pihentettem, majd  gluténmentes rizslisztbe megforgattam, majd tojásban és következett a szintén gluténmentes panír.
Gluténmentes panír elkészítése: 

Rizsliszt, 3 db tojást felvertem, beletettem 2 evőkanál olajat, majd darált kukorica corn flakes-t (amibe egy negyed teáskanálnyi piros fűszer paprikát kevertem)  külön-külön egy mély tálba raktam, s ebbe forgattam meg a karfiolokat. 

Képtalálat a következőre: „gluténmentes kukorica pehely”

A kukorica corn flakesből késes robottal összedaráltam egy jó adagot, ez lett a külső panír




A bepanírozott karfiolokat (és még 4 óriási gombát) a Klarstein VitAir Turbó olaj nélküli fritőzbe pakoltam. Alsó tálcát egy fújás Ez-Coat olajjal befújtam, s megpakoltam a karfiolokkal, és 2 gombával. A rácsot ráhelyeztem és azt is megpakoltam a többi karfiolokkal és + a másik 2 gombával. 
A bepanírozott karfiolokat és gombát szintén befújtam Ez-Coat olaj spray-vel. 
180 fokon 25 percig sütöttem. Nem fordítottam meg, de turbó fokozaton még 1 percig sütöttem.
A panírba  kevert csipetnyi fűszerpaprika megtette hatását. Nagyon szép pirosra sikerült a sütés. 



Köretnek Ellában főztem rizst, amihez pár szem zöldborsót, s a nyáron eltett kockára vágott zöldségfélét (sárga és fehér répa) adtam, sóztam és rizs programon megfőztem. 


1 adagoló pohár rizs
215 g víz
mokkás kanál kacsazsír,
1 evőkanál zöldborsó
1 púpos evőkanál vegyes zöldségkocka



S hogy még finomabb legyen: egy kis házi készíésű édes-savanyú mártással is turbóztuk a köretet. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése