2016. február 7., vasárnap

Gluténmentes sajtos pogácsa muffin formában

Olyan sósfinomság hiányom volt ma délután, hogy azonnal, de azonnal alkotnom kellett egy olyat, amit elgondolás után nem sokára már enni is lehet. Na de mi legyen az? - lett: egy nagyon-nagyon finom gluténmentes sajtos pogácsa muffinformában sütve. Tetejére egy kis fehér szezám mag és Chia mag. 


2 dl tej
1 dl olaj
15 dkg gluténmentes liszt (5 dkg Farina, 10 dkg Mix It)
1 dkg élesztő
1 dkg só
3 egész tojás
12 dkg glutémentes reszelt sajt.


A tejet és az olajat felmelegítettem. Amikor elkezdett forrni, félre húztam, hozzáadtam a lisztet (a lisztbe előzőleg belemorzsoltam az élesztőt és hozzáadtam a sót) 
Kézi robot habverőjével jól összekevertem. Hagytam nagyon picit hűlni és hozzáadtam a 3 tojást s ezzel is jócskán elkevertem. A végén a reszelt sajt került bele. 



12 db muffin formába beleraktam. Tetejét megszórtam szezám és Chia maggal. A sütőt 200 fokra felmelegítettem. Betettem a "pogácsákat", a hőt visszavettem 180 fokra és 25 perc alatt, megsültek. 


12 db lett ebből a mennyiségből, de így utólag belegondolva legközelebb (ami nagyon hamar lesz) vizes kézzel esetleg kis gombócokat formáznék belőle és úgy raknám sütőpapírral bélelt tepsire és akkor még pogácsa formája is lenne és szép sima a teteje :) 

Soha sem ettem még gluténmentesből ennyire finomat! 
Holnap újrasütés :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése