2014. július 23., szerda

Kenyér öregtésztával, aludttejjel

Lehet, hogy lassan kivonul a konyhából a kenyér? Ha nem is teljesen, de nagyon nagy mértékben csökken a fogyasztása. Ez még az átállás időszaka, s azért nem minden családtagnak kell ám kenyér nélkül létezni :)
 
 
hogy miből készül?
 
25 dkg öregtészta, amit korábban már elkészítettünk, de a sütésig a hűtőben várakozott.
 
A kenyérhez
Az összes öregtészta
30 dkg szatmári BL 55-ös liszt
20 dkg liszt, ami a következőkből tevődik össze?
(graham, rozs, tk fehér, rizsliszt,)
1 evőkanál tejsavópor
3 dl aludttej
1,5 dkg élesztő
2 kanál puffasztott amaránt
2,5 dkg só
2 evőkanál olaj
 

 
A hozzávalókat dagasztógépben elkészítjük. Kelesztőtálban (ebben a hőségben) 2 x 25 percig kelesztjük, egyszer közben enyhén átmozgatjuk a tésztát.
Amikor újra duplájára kelt, akkor megformázzuk. A sütőedény alját most kissé beliszteztem (de nagyon enyhén) a tésztát belehelyeztem, az edény fedelét rátettem és 25 percig kelt. Ekkor bekapcsoltam a sütőt 250 fokra, s kb 15 perc alatt elérte a hőfokot.
A tésztát zsiletpengével bevágtam. Az edény tetejét ráraktam és 250 fokon 10 percig sűlt, majd a  hőfokot 200 fokra levettem, s további 25 percig, vagy ameddig a megfelelő színt eléri, sütöttem.

 
Rácson hagytam kihűlni. Az aludttej (joghurt) tejsavópor  különös ízt ad a kenyérnek és nem is morzsálódik egyáltalán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése