2013. május 21., kedd

Tojásos nokedli madársalátával

 
Végy egy nagy levegőt, főzz egy jó kiadós csirkepörköltet, köretnek hozzá annyi nokedlit - mert elnézted az adagot -, hogy maradjon még másnapra is egy óriási mennyiség.  S mit lehet ilyenkor csinálni? - hát nem mást, mint egy nagyon finom tojásos nokedlit, s körítésnek egy nagyon friss madársalátát tálalni.
 
 
A nokedlit én úgy szoktam elkészíteni, hogy ahány személyre szóljon az adag, annyi tojást ütök fel, összekeverem, megsózom, s annyi lisztet adok hozzá, hogy egy jól szaggatható nokedli tésztát kapjak.
 
Egy nagyobb fazékban vizet forralunk, sót és kevés olajat teszünk bele. Amikor elkezd forrni, lobogni a víz, beleszaggatjuk a nokedliket. Ha a nokedlik feljöttek a víz tetejére, leszűrjük. Csap alatt leöblítjük.
 
Egy serpenyőben kevés olajat havítünk. Beletesszük a nokedliket. Két db tojást a nokedlik tetejére ütünk, s egy villával összekeverjük. 1-2 perc és máris készvan a tojásos nokedlink.



Most éppen a hűtőben lévő friss madársalátával beborítottam egy jó nagy tálat, s rákanalaztam a nokedliket.

Jóétvágyat mindenkinek, ehhez a 15 perc alatt elkészült ebédhez.

6 megjegyzés:

  1. Ide vele!:-)) Guszta és én nagyon szeretem! Tudok adni érte egy kis süteményt jó?:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évikém! küldök én Neked még egy adagot, de azonnal add azt a süteményt, meret hetek óta megveszek egy szeletért, csak nagyon vissza kell fogni magam, de már nem bírja a cérnám. Lesz, ami lesz, biztos hogy a héten valami süteményt elkövetek magam ellen.

      Törlés
  2. De jó ötlet:) Fincsi lehet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati! Nekem a madársaláta úgy feldobja :) Legelek, mint egy jó kis kecske, de nagyon szeretem :)

      Törlés