2013. május 22., szerda

Krumplis pogácsa helyett kockák......

Márpedig, ha az ember lányának cukorháztartása úgy dönt, hogy azonnal enni kell, vagy legalábbis 1 órán belül, akkor nagyon határozottnak kell lenni és tűzön-vízen keresztül kell vinni azt az akaratot, hogy márpedig most sütni kell ! Jó pár napja már nem bírok (magammal) a helyzettel és ilyenkor még csak lelkiismeret furdalásom sincs, mert ha az a szervezet megkívánja, ami kell neki, akkor azt meg is kell adni.
Így hozta létre  a helyzet és a körülmény ezt a nagyon finom krumplis pogácsának nevezett - általam csak kockában gondolkodó - alkotást. Már jó ideje nem pogácsákat szaggatok, mert a sallangokkal nem lehet mit kezdeni, főleg, ha hajtogatott a tészta, így aztán eldöntötem, hogy tök mindegy hogyan hívjuk, pogácsának, vagy kockának, a lényeg, hogy nagyon ehető, és nagon finom legyen. Márpedig ez az!, s köszönhetem ezt Évának  a Takarékos Konyha Blogírójának, mert a receptet nála találtam.
 
 
Az eredeti receptet és az elkészítést valójában Évánál lehet megtalálni. Én sem változtattam semmit az összetevőkön, csak nálunk van egy új "családtag", a Bözsi!!!! és amit lehet a "kezébe" adok és süssön-főzzön, ha már befurakodott a konyhába, éppen ezért az én elkészítési technikám egészen más, mint ahogyan az,  Éva receptje  szerint olvasható.
Ha valaki szeretné megsütni, s miért is ne ???!!! - mert nagyon finom, akkor ajánlom, hogy Éva blogját nézze meg, s ott megtalálható a recept.

 
Bár ami azt illeti, bemásolhatom én is, mert a két krumplis alapanyag között semmi más eltérés nincs, csak annyi, hogy nálam más technikával készült. De ahogy a két készterméket megnéztem, szerintem még látszatra sincs különbség közöttük csak annyi, hogy Évánál kerek pogácsák, míg nálam kockák láthatók.
 
Tehát akkor lássuk Éva receptje szerint:
 
Hozzávalók:  30 dkg. krumpli,

50 dkg. finomliszt,
2 evőkanál zsír,
2 dkg. élesztő,
1 dl tej,
1 kávéskanál só,
+ a tészta kenéséhez 1 db tojás.

 Elkészítése: 

A krumplit megpucolom, felkockázom és sós  vízben felteszem főni.Közben az élesztőt megfuttatom. A megfőtt krumplit leszűröm és krumplinyomóval összetöröm. A liszthez teszem a krumplit és a többi hozzávalókat és a főtt krumpli levével jól bedagasztom. Hagyom duplájára  megkelni, majd kiborítom lisztezett deszkára átgyúrom és kinyújtom . Késsel megbarázdázom  és  1 db felvert
tojással megkenem. Előmelegített sütőbe teszem 200 fokon 25' alatt megsül.
 
Nálam 15 perc alatt sültek ki a krumplis kockák (villanysütőben 180 fokon) !!
 
 
 
Nagyon-nagyon szeretjük a pogácsát, s egyáltalán a sósabb süteményeket, talán azt is lehet mondani, hogy nálam jobban bejönnek, mint az édesek, de ilyen isteni krumplis süteményt rég ettem. A belső része is nagyon finom ritka, lukacsos, de mégis laktató.
Kipróbálása kötelező !! Köszönhetően Évának, nálunk is hamarosan újra beindúl az újrasütés.
 
Amikor kisült, kivittük a kertbe, s egy jó nagy pohár teával, cólával (ki mivel) jól be is vacsoráztunk belőle, úgy délután 4 órakor. Azért írtam, hogy vacsora, mert ezután már csak ma reggel étkeztünk :)
 
 
Sok sikert az elkészítéshez és jó étvágyat a fogyasztásához. Garantálom, hogy mindenkinél ismétlésért kiáltozik ez a receopt.

11 megjegyzés:

  1. Néha én rám is rám tör a sós sütik sorozata, mert azt is szeretjük, én tavaly vágtam életemben először kockára, mert siettem. Semmivel sem rosszabb a kis köröknél, de pikk-pakk készen van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuskám, bevallom én már rég nem pogácsázom :) Teljesen mindegy, hogy kerek, vagy kocka, csak jó legyen, márpedig ez az :)

      Törlés
  2. Örülök hogy megsütötted és ízlett. A forma mellékes a szögletes is jól néz ki , nagyon guszta! Nagyon szeretem én is teával! Egészségetekre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évikém, az érdem a Tiéd, a kocka a miénk :))) még ma is azt vacsoráztunk, s ma délelőtt már jólvizsgázott is egy hirtelen leesett cukorszint miatt. Köszönjük, valóban egészségünkre vált.
      S hogy ez milyen olcsó és milyen jó recept ?!!!

      Törlés
  3. Én is kockázom, mert icipicit lusti vagyok!
    Egyszer én is kipróbálom ezt a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Farci, én nem is lustaságból, hanem takarékosságból. Nekem a pogácsánál mindíg az a bajom, hogy a leeső részekből már nem lehet olyan szép kerek formákat kihozni, így aztán nálunk már örökre kocka marad.
      Nagyon ajánlom kipróbálni, nem fogsz benne csalódni.

      Törlés
  4. Akkor csak cseréltetek Évával:) Nagyon jól néz ki, ilyet én is szívesen vacsiznék:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katikám! jó hogy mondod: az Éva tartozik nekem ezek szerint egy szelet sütivel :) :) Neked is azt ajánlom, hogy próbáld ki. Szerintem sokáig eltartható. Bár ahogy magunnkat elnézem 3-4 napnál tovább ez a mennyiség nem fog tartani, mert igencsak beleszerettünk.

      Törlés
  5. Igen! Én kérek belőle egy nagy tálcával, majd jöhet az ismétlés rögtön utána!

    VálaszTörlés
  6. Jaj, de finomnak, könnyednek és puhának látszik a képeken, és tudom, hogy valójában így is van, hiszen nekem is van egy szuper krumplis pogácsa receptem, melyet annyira imádunk a családommal. Pont ezek miatt, melyeket az elején felsoroltam... :)
    Finomat sütöttél Viki, és nagyon jó ötlet ez a formázás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Gabi! Tényled könnyedek, puhák és nagyon finomak. Köszönöm a dícséretet :)

      Törlés