2013. május 28., kedd

Rántott sajt, vegyes körettel

 
Ha kiválasztottuk a kedvünkre való sajtot, elkezdhetjük a bundázást. Sokan ajánlják a dupla bundázást, de  a vastag bundában is előfordult már,  hogy kiszökött a sajt. Annyi biztos, hogy a  vastag panír elveszi a sajt ízének, állagának élvezetét. Ha a sajtot panírozás előtt 1-2 órára hűtőbe tesszük, vagy egy félórára mélyhűtőbe, és utána csak egyszer panírozzuk, akkor is sokkal jobban fogja bírni a forró olajat. A panír szép aranybarnára pirul, és a sajt nem fog kifolyni.
 
A másik nagyon fontos, hogy a panírozott sajtot megfelelő hőmérsékletű és bőséges olajba tegyük – ha langyos az olaj, akkor csak megszívja magát a bunda, elázik, a sajt is megolvad, ha pedig nagyon forró, akkor a panír gyorsan megég. Ezért érdemes pár morzsát a panírból beletenni az olajba, mielőtt a bundázott sajtot sütnénk, hogy lássuk, megfelelő-e a hőmérséklete. Akkor ideális a sajt sütéséhez, ha a próbamorzsák körül szaporán sercegnek a buborékok és  nem füstöl az olaj.
 
 
 
A bundázáshoz használt tojásba érdemes egy kevés tejet és egy csipet sütőport keverni, ettől lazább lesz. A zsemlemorzsába keverhetünk őrölt diót, mogyorót, mandulát, szezámmagot, zöldfűszert, esetleg fokhagymagranulátumot, apróra tört kukoricapelyhet.


Ha szeretnénk, hogy bármikor konyhakészen várakozzék a már bepanírozott sajt a mélyhűtőben, akkor a panírozott szeleteket rakjuk úgy egy tálcára, hogy ne érjenek össze, tegyük egy fél napra vagy éjszakára a fagyasztóba. Ha már megfagytak, akkor egy zacskóban is tárolhatjuk, nem fognak összeragadni. Így akár váratlan vendégeket is meglephetünk rántott sajttal, vagy ha időszűkében vagyunk, akkor meleg vacsorát varázsolhatunk a családnak az asztalra pár perc alatt.
 
Én a mai sajthoz trappistát és Eidamit használtam. Köretnek hasábburgonyát, rizst és vegyes mexikói zöldségeket.  A rizs és a zöldségköret egyszerre készült el, víz felett gőzben párolódott a   Lux Gourmet Chef -ben, amely nálunk csak úgy "Bözsi" néven vonult be a konyhánkba.  
Mennyiséget -a rántott sajtnál - azért nem írtam, mert most egy nagy adag sajt került bepanírozásra, majd a fagyasztóba, s egy nap fagyasztás után már lehet zacskóba adagolni olyan mennyiségben, amennyit egyszerre szeretnénk kirántani.  

7 megjegyzés:

  1. Jaj nagyon guszta, férjem imádja a rántott sajtot de én is általában két réteggel csinálom mert mindig kifolyik a sajt. De hát még gyakorolnom kell! :) Illetve mivel Bécsben lakunk, nehéz megtalálni az igazi finom sajtot, nekem valami lágyabb ízű kellene, de ezek itt mind olyan kesernyések, legalábbis mindig olyat fogunk ki... :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Titanilla! Egyet tudok ajánlani, készíts saját sajtot, itt a blogomon is megtalálod. Trappista sajt házilag címszó alatt. Na azt nyugodtan ránthatod, nem fog szétfolyni.

      Törlés
  2. Jujj, de szeretem! Szép is, finom is kell ennél több vagy jobb? Ja igen, még egy adaggal!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legközeltt hamarabb szólj Csavi, s akkor meghívót küldök Neked ! na és természetesen tripla annyit fogunk főzni!

      Törlés
  3. Én itthon még sosem készítettem, étteremben ettem többször, és nagyon ízlett:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katikám! Neked is azt üzenem, hogy irány a sajtgyártás és utána rántani belőle. Mi nagyon szeretjük.

      Törlés
  4. Kedves Viki!

    Neked köszönhetően már sokadig trappista sajtomat készítem itthon. Nagyon szeretjük. Még nem próbáltam kirántani, de ezután ezzel is megpróbálkozom, mert a tied nagyon gusztusos! Köszönöm a receptet. Nagyon érdekelne a Bözsid is, nem mutatnád be, hogy miket tud?
    Üdv: Jucus

    VálaszTörlés