2012. május 1., kedd

Sörben sült csülök medvehagymás krumplipürével


Végy egy jókora nyers  csülköt kicsontozva, vágd ketté a közepén, terítsd ki, dörzsöld be sóval, szórd meg pici fehér borssal, vágj fel 4-5 gerezd  óriási fokhagymát szeletekre, s tedd a csülök belsejébe.
A befűszerezett csülköt -beáztatott cserépedénybe- helyezd el, önts alá fél doboz sört, tegyél a tetejére 3 szelet jó kis házi szalonnát. Rakd rá a cserépedény tetejét, s told be 10 percig előmelegitett sütőbe.
Kb 40 perc mulva az edény tetejét vedd le, a szalonnaszeletekkel dörzsöld át a csülköt, s a megmaradt sör felével újra locsold meg. Ekkor a sütő hőfokát visszaveszed 180 fokra (villanysütő!!!!)
A sörből még maradt egy negyed dobozzal, ezt kb még 20 perc eltelte után ujra rálocsolod a csülökre, visszarakod az edény tetejét, s kb még 10 percig sütöd. Ezt követően elzárod a sütőt és otthagyod a csülköt (hadd nyelje el a sör illaltát a zárt cserépedényben.)


3 óriási krumplit megpucolsz, apró kockára vágod, sós vízben megfőzöd 10 perc alatt. A megfőtt krumplira egy teáskanál vajat, 1 dl tejet. és 5 db apróra vágott medvehagyma levelet  teszel és botmixerrel pürésíted.
Máris kész a finom ebéd. Jó étvágyat !

13 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, finom lehetett!!

    VálaszTörlés
  2. Huh, ez nagyon jól hangzik! Egy kis kérdés mert nem derült ki a receptből, nyers vagy füstölt csülköt sütöttél?

    VálaszTörlés
  3. Szia Verus ! Köszönöm a jelzést.
    Nyers csülköt sütöttem. Javítom is a receptben :)

    VálaszTörlés
  4. María ! Az volt, de még másnap jó hidegen ? ! húúúúú az volt az igazi :))

    VálaszTörlés
  5. Oda vagyok e csülökért!!! De igaziból csak azért "jöttem", hogy bedobjak 1 nagy puszit és 1 nagy ölelést, Réka-babától is!:)

    VálaszTörlés
  6. Itt megint az éhenkórász körösztfiad jelentése! Már megyek is kajálni, elég ránézni és megéhezek.

    VálaszTörlés
  7. Ginkó ! Tündérkéim: köszönöm a puszikat, már érzem is az arcocskámon :))) Azért a csülökből is csíphetsz egy picit :)

    VálaszTörlés
  8. Köröszfijjjjam ! Hát ne rohanj már annyira ! Inadba szállt a bátorság ? Maradj még egy kicsit, s csipegess ! Ilyen úgysincs otthon :))

    VálaszTörlés
  9. Hű, ez milyen finom lehet! A sörben sült húsokat nagyon szeretjük. Én csirkével szoktam elkövetni...Guszta!!!

    VálaszTörlés
  10. Kedves Viki! Két emailt is írtam neked, egyikre sem jött válasz. Megkaptad őket?

    VálaszTörlés
  11. A csülköt én is imádom, s bár a sört inkább meginni szeretem, ezt mégis meg fogom próbálni, mert istenien néz ki. Azt hiszem, meg lehetnek a pasik elégedve nálatok!

    VálaszTörlés
  12. Krisz, köszönöm. Csirkével még nem próbáltam, de ami késik................

    VálaszTörlés
  13. Isabel! Köszönöm - szerintem is elégedettek, bár nem egy ivós társaság, de húsosnak annál inkább. Na és ha a kettő együtt van ?! :)))

    VálaszTörlés