2012. május 24., csütörtök

Rakott krumpli

 Szépen lassan eljön az újkrumpli ideje, de abból még nem lehet igazán jó rakott krumplit készíteni. Ezért aztán bevetettem magam egy előnyári "utolsó" rakott krumplira, a család óriási örömére. Persze nem csak ez volt az oka, hanem az is, hogy elég sok tojásom volt, s én ezt az ételt úgy szeretem, ha több benne a tojás, mint a kolbász. Sikerült, jól megpakolni a belsejét főtt tojással.

Ez  egy hétvégi ebéd volt, ezért 6 főre készült.

Hozzávalók
6 db nagyobb krumpli, lesikálva, héjában megfőzve
20 db tojás megmosva, krumplival együtt megfőzve
fél szál (kb 30 dkg) házi vékony kolbász lehéjazva
fél mokkás kanál fehér bors
3 dl tejszín
1 nagy pohár tejföl
20 dkg reszelt trapista sajt a tetejére.

A krumplikat megsikáljuk, és a tojásokkal együtt jócskán megsózott vízben megfőzzük. Leszürjük, és a krumplikat is a tojásokat is megszabadítjuk a héjuktól.

(Van nekem egy hatalmas öntöttvas kacsasütőm. Ennek az alját beterítettem a fél adag meghámozott, karikára vágott krumplival,  enyhén sóztam. 10 db karikára vágott főtt tojással beterítettem, most is enyhén sóztam, majd a következő réteg a felkarikázott házi kolbász. Ennek tetejére a második adag 10 tojásból karikára vágott sor (ezt is enyhén sóztam). A leg tetejére került a felkarikázott főtt krumpli másik fele. Itt is enyhén megsóztam.)

E tejszínbe beleteszünk 2 kanál tejfölt, jól elkeverjük benne a fehér borsot és rálocsoljuk a krumplira. Ez teljesen lement az aljáig. A megmaradt tejfölt pici borssal, sóval kikeverjük, rásímítjuk a krumpli tetejére.
Megszórjuk reszelt sajttal és mehet be az előmelegített sütőbe. Maximumon 25 perc alatt készre sült.
A teteje szép piros, ropogós a reszelt sajttól, a közepe és az alja jó szaftos a tejszíntől.

Egészségünkre váljon a jó kis lakmározás :)

18 megjegyzés:

  1. Szió! ma nálunk pont ez volt...:)

    VálaszTörlés
  2. Guszta! Imádjuk, de elég régen volt. Inkább akkor csinálom, mikor a gyerekek jönnek haza a kisebbik lányom kedvence.

    VálaszTörlés
  3. Kedvencem! Nagyon guszta! Lehet, hogy ezt most nem kellett volna elolvasnom! :)))

    VálaszTörlés
  4. Na szóval! Kell: a rakott kolompér meg a spenótos nokedli a bacon szeletekkel, de abból is jó sok. Majd jöhet a többi is szépen sorjában. Na most egyszer végig enném ám az egész itt látott menüsort, na de nem külön-külön, hanem egymás után egyszerre.

    VálaszTörlés
  5. Ginkó Drágám ! Egy rugóra jár az agyunk ? :)))))
    Réka babának (is) millió puszi!

    VálaszTörlés
  6. Évikém ! Köszönöm. Én is olyankor csinálok, ha együtt a cssalád, mert 2 adagot nem lehet ilyen finomra elkészíteni.

    VálaszTörlés
  7. Farci ! :) Olvasni lehet, csak hát............ - én is jártam már úgy, hogy ha megláttam egy jó kis fogamra valót, utána mehettem ujra vacsorázni :)

    VálaszTörlés
  8. Csavi ! Az egész a Tiéd lehet. Esküszöm még a spenótos nyokkkkedddddli is isteni finom vót :)

    VálaszTörlés
  9. Na ez rakottkrumpli! Tisztességesen van benne minden ami oda jár. Ez jöhetne hozzánk is:) díjazva lenne!

    VálaszTörlés
  10. De rég nem készítettem:) Ideje lenne már:)

    VálaszTörlés
  11. A spenótos nokedli után megint egy mennyei finomság!! Nagyon szeretjük, éppen így ahogy Te készíted. Jó sok tojással, kolbásszal, sok tejföllel(én eddig csak tejfölt tettem bele, de legközelebb kipróbálom tejszínnel). Húúú, de megéheztem.:)))

    VálaszTörlés
  12. ennyi tojással még életemben nem ettem rakott krumplit.
    no de kapirgálócskáknak köszönhetően hamarosan elkészül nálunk is.
    köszi az emlékeztetőt.

    VálaszTörlés
  13. pontosítás: a hamarosan az ma vacsora.

    VálaszTörlés
  14. Évikém! Én nem bánnám, ha csak főtt tojásból állna a rakottkrumpli :) :

    Örülök, hogy ötletet adtam a mai vacsorátokhoz :)

    VálaszTörlés
  15. HajniZoli! Köszönöm. Mi -főleg én- így szeretjük. Legyen benne minden, ami oda való.

    VálaszTörlés
  16. Kati ! Nosza ! Itt az ideje :)

    VálaszTörlés
  17. Gizi! Hát nem így az igazi ? ! - dehogynem. A tejszín ötletet az adta, hogy felbontva volt egy doboz, na nehogy kárba vesszen jelszóval.... de legközelebb is így csinálnám. Annyira jó és selymes szaftja volt.

    VálaszTörlés
  18. ó de rég volt, mikor ilyet csináltam! azóta mindenféle közbejött, de legfőképpen a diéta meg nincs ki megegye...

    VálaszTörlés