2020. november 17., kedd

Fornetti pogácsa

 Fornetti pogácsa 



  • Hozzávalók

  • 1 kg finomliszt
  • 1 púpozott ek só
  • 175 gr tejföl
  • 4 tojás sárgája
  • 20 dkg margarin
  • 2 dl tej
  • 1 kk cukor
  • 5 dkg élesztő

  • A lekenéshez:
  • 5 dkg lágy, puha margarin

  • A tetejére
  • 1 db felvert tojás
  • 10 dkg reszelt sajt





Elkészítés

Egy dl langyos cukros tejben az élesztőt felfuttatjuk. A lisztet egy tálba szitáljuk. A sót hozzá keverjük, majd a többi hozzávalóval könnyű tésztát gyúrunk. Lisztezett munkalapon jó vékonyra kinyújtjuk. Megkenjük a puha margarinnal, majd feltekerjük,mint a bejglit. Fél órát pihentetjük.

Ezután 1,5 cm vastagra kinyújtjuk, felvert tojással lekenjük ,reszelt sajttal megszórjuk.
Pogácsa szaggatóval kiszúrjuk. Sütőpapírral fedett tepsire sorakoztatjuk. 20 percet hagyom kelni. 

Figyelem! Hőfok nagyon is sütőföggő !!

Ha előmelegitett sütőben sütjük, akkor 200 fokra,alsó-felső sütésre állítva . 15 perc után visszavettem a hőt 180 fokra és készre sütöttem. (Ez az eredeti receptben van így)

Nálam: 200 fokra előmelegitett sütőben 200, a második és a további tepsiknél már csak 180 fokon és 15-18 percig sült. 


3 megjegyzés:

  1. Kedves Viki! Ne haragudj, a zavarásért, de tanácsodra lenne szükségem!Már megsütöttem a sajtos kockát és a mélyhűtőben pihennek! Sajnos a kezem nagyon megfájdult és pogácsára már nem volt erőm!Megpróbálnám elkészíteni Fornetti pogácsát, de nem tudom, hogy ezt is le lehet-e fagyasztani sütés után! Nagyon megköszönném ha válaszolnál a kérdésemre!Előre is köszönöm válaszodat!Üdvözöllek szeretettel és Boldog Ünnepeket kívánok: Zsuzsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsa! Minden további nélkül nyugodtan fagyaszthatod és nem csak a fornetti pogácsát, hanem bármelyiket is. Én is éppen ma sütöttem 4 tepsi sajtos pogácsát, és most csomagolom a dobozokba. Gyógyulást és boldog ünnepeket kívánok Neked.

      Mine coins - make money: http://bit.ly/money_crypto

      Törlés
  2. Kedves Zsuzsa! Minden további nélkül nyugodtan fagyaszthatod és nem csak a fornetti pogácsát, hanem bármelyiket is. Én is éppen ma sütöttem 4 tepsi sajtos pogácsát, és most csomagolom a dobozokba. Gyógyulást és boldog ünnepeket kívánok Neked.

    VálaszTörlés