2020. november 19., csütörtök

Az én briósom

Az én briósom

Napok óta szembe jön velem a briós. Nem vagyok egy édességimádó, de a ház ura bizony az. Szívesen vacsorázik ilyeneket és hasonló saját készítésű finomságokat. Ám legyen. Ma is sikerült magam rávenni, hogy amíg Ő elment vásárolni, én összehoztam ezt a fantasztikusa pihe-puha, pillekönnyű brióst. Jóhet a megérdemelt vacsora →→→→→

Alapjának Limara briós receptjét olvastam át, de kissé eltértem  tőle. 



Hozzávalók:

60 dkg finomliszt
120 g (Fél csomag) LIDL-s vanília cukor  ---- eredeti recept szerint 1,5 rúd vanilia kikapart belseje)
1 tk só
Édesítőszer (ízlés szerint) --- eredeti recept szerint 4 evőkanál cukor
1 db egész tojás
1 tojás sárgája
3 ek olaj
3 dl langyos tej
3 dk élesztő 
A kenéshez:
100 dkg puha vaj (vagy margarin)



Elkészítés:

A lisztet a dagasztógép tálba beleszitáltam, közepébe mélyedést készítettem, s ebbe raktam a következőket.
belemorzsolt élesztő
3 dl langyos tej
vanilia cukor
olaj 
az egész tojás és egy másik sárgája
édesítő szer
 
A dagasztógép pár perc alatt nagyon szép síma, selymes tésztát készített. 

Kiolajozott kelesztő tálba raktam a tésztát és lefedve beraktam a mikróba. 30 percig kelt a duplájára

Kelés után mérlegen lemértem és 8 db egyforma súlyúra szabtam.
A gombócokat gömbölyítettem, majd egyenként kinyújtottam őket. A kinyújtott tésztát (kb 35-40 cm-es téglalap alakú lapok voltak) megkentem a puha vajjal. 
A hosszabbik szélénél feltekertem, mint egy bejglit.
Amikor elkészüt mind a 8 rúd, akkor szépen feltekertem mint egy csigát. 

Sütőpapírral bélelt tepsire raktam és a hideg sütőben még 40 percig duplájára kelt. 
A kelési idő vége felé bekapcsoltam a sütőt 200 fokra.
Amikor megkeltek a briósok, olvasztott vajjal átkentem őket. és az előmelegített sütőben 180 fokon 20 perc alatt kisültek. 



Tetejüket vaniliás porcukorral szórtam. 


 

3 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Viki! Vissza-visszajáró olvasód vagyok.
    Nagyon tetszik a Konyhád,sok finomság készül Nálad.
    Most látom, higy milyen rég nem tettél fel új bejegyzést.
    Remélem minden rendben nálatok. Üdvözlettel Ica.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ica.

      Nagyon örülök neked, bár nem tudom így azonosítani, hogy ki vagy, de mindenesetre köszönöm az elismerő szavakat. Igen, nagyon régen raktam fel valamit is a blogra. Egyszerűen kicsit ellustítottam magam. De ettől függetlenül sok ujdonság készült a konyhánkban.
      Üdvözöllek és köszönöm az aggódásod.
      Viki

      Törlés