2018. március 9., péntek

Sajtos kréker - glutén, laktóz mentes



Gluténmentes, laktózmentes sajtos kréker.
Nagyon-nagyon szeretem, de soha sem sikerült olyan igazi "bolti" vékonyságút sütnöm, de most már harmadszorra készítem el és valami fantasztikus, vékony, ropogós, éééééés nagyooooon fogyóóóós! 
Elkészítése is roppant egyszerű. Mindösszesen 5 fajta hozzávalóból tevődik össze. 






50 dkg Spár saját márkás free from glutémentes liszt,
25 dkg Vénusz laktózmentes margarin,
1,5 dkg só
25 dkg free from laktózmentes reszelt sajt
3 db tojás 


A liszttel elmorzsoltam a margarint, majd hozzáadtam a sót és a reszelt sajtot. Ezt is összekevertem. Legvégül a 3 db felvert tojással összedolgoztam.
Fóliába tekertem és 1 órára hűtőbe tettem.




Tudom, hogy pepecs munka, de egyenként lemértem a kis gombócokat, anelyek 8 g-osak. (Először 10 g-ra mértem ki 
 őket, de nagynak tűnt. Aztán jött a 9 g-os variáció, s a legjobb választás a 8 g-os adagok. Ez már a harmadik sütésem, s már elég jól eltalálom az ujjaim között ezt a mindössze 8 g-os mennyiséget,) ☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺


Érdemes méricskélni, mert ha nagyobb gombócot készítünk, akkor nem lesz olyan szép vékony és ropogós. 
Egyszerre 9 db sül, s bizony igyekezni kell a golyózással, mert 3-as fokozaton a zöld lámpa kigyulladásáig kell sütni, amit pillanatok alatt elérünk. 



Hogy ebből a mennyiségből hány darab lett? ---- háááát nem számoltam, de rengeteg. Viszont jócskán el kell dugni, mert legalább olyan gyorsan fogy, amilyen gyorsan elkészül. 

Nagyon szeretem ezt a kréker sütőt, mert még soha sem égett le benne semmi. Persze ha 
normál lisztből készül a sajtos, akkor nagyon szép formás kocka alakú és mindkét oldalán mintázott lesz a krékerünk, de én ezt most elnézem, hogy nem éppen a legszebb kerek, és nem a legszebb szögletes. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése