2016. április 7., csütörtök

Töltött dagadó fátyolkában

Kedvenc hentesünknél olyan húsokat szoktam mostanában kapni, amiből többszörösen és több fajta ételt tudok készíteni.
Legutóbb egy jó nagy darab bőrös malac hasaalja szalonna volt, amin rajta volt a dagadó része és még az oldalas is. Az oldalast lefejtettem és külön megsütöttem, a bőrös húsos részéből készültek a legfinomabb feltekert malacsültek,  a dagadókat is lefejtettem a húsos szalonnáról és  kolbászhússal megtöltöttem. 


A dagadót egy éles késsel beszúrtam és végig felfejtettem, hogy jól tölthető legyen. Nem szabad nagyon keményre tölteni, mert esetleg kireped. 

A töltelék: 0,8 kg darált húsból készült, amit befűszereztem.
1,7 dkg Só, 
2,0 dkg piros fűszerpaprika, 
0,5 dkg piros erős fűszerpaprika,
1 fej fokhagyma, 
1 teáskanál köménymag, 
kevés bors. 
(de a  fűszerezés lehet  ízlés szerinti is)
Amikor betöltöttem a dagadókat, hústűvel lezártam, sertés fátyolkába betekertem. Azért szeretem így sütni a dagadót, mert nem szárad ki a hús sülés közben. 


Egy nagyobb tepsibe raktam a két töltött dagadót, kb 1,5 dl vizet öntöttem alá. Középre helyeztem azt a maradék kolbászhúst, amit szintén a fátyolkába tekertem. Finom, ízletes lesz a fátyolkától. 
170 fokon (előmelegített sütőben) 40 percig sütöttem.



A töltött dagadót mi hidegen szeretjük, ezért hagytam, hogy jócskán kihűljön. Így szeletelni is sokkal könnyebb volt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése