2013. február 8., péntek

Pizza 3 napig.....

Ez az első nap esti vacsorája, de mire kisült már annyira éhesek voltunk, hogy ki kellett vinni az udvarra, a sövény tetejére, hogy hűljön s mielőbb tudjuk fogyasztani.
 

Amikor még délután 5 órakor sem, sőt még fél hatkor sem jut eszembe, hogy mi legyen a vacsora ? - és egy váratlan indíttatósból kibukik a fejemből, hogy pizza !!! igen csak elő kell kapkodni magam, hogy abból vacsora is legyen.
Amikor ez a pizza készült még nem voltam lumbágós hangulatban, most viszont igen, s ezért most van is időm feltölteni egy pár képet, amik az elmúlt időszakban készültek.
 
Na de amikor hétközben jut eszembe a pizzaevés, akkor csak kettőnkre számíthatok a fogyasztásban, ez a recept pedig 3 óriási pizzáról szólt.
 
Ha a klasszikus pizza recepteket nézzük, akkor az azzal kezdődik, hogy a tészta elkészítése után jöhet a pizza szósz ! Na ez az, amit mi nem szeretünk, tehát ezt ki is hagyjuk. Inkább más sok finomsággal helyettesítjük.



Hozzávalók és elkészítés


60 dkg kenyérliszt (BL 80)
2  dkg friss élesztő
4 dl hideg víz

6,5 dkg olaj
1,5 dkg finom só


A pizza rátétek:
főtt tojás
karikára vágott kolbász
szárított paradicsom (nekem most vegyes volt, egyik nap friss, majd szárított)
házi húsos szalonna darabok
fagyasztott gombaszeletek
lilahagyma karikák  (amit ugyan felkarikáztam, de a nagy sietségben lemaradt) :)
reszelt sajt



Az összes hozzávalót a dagasztógép elkészíti, majd egy tálban majdnem duplájára kelesztünk.


Amikor a tészta megkelt, három egyenlő részre osztottam. Az elsőt elnyújtottam akkora kerek formára, mint a pizzasütő lap. A rávalókat sorban rápakoltam, tetejét reszelt sajttal megszórtam, s előmelegített sütőben 180 fokon 15 perc alatt elkészült.

A megmaradt 2 db pizzatésztát egyenként folpack-ba becsomagoltam és beraktam a hütőszekrénybe. Regge amikor megnéztem ilyen csodálatos volt. Még jó, hogy a folpack nyúlik, mert a tészta kitett magáért és jócskán megnőtt a hidegben.

A pizzasütőlap, aminek lukacsos az alja. Erre helyezem a tésztát, majd a rávalókat és a sütő aljába teszek egy tepsit, ami a kolbászból, szalonnából kicsöpögő zsírt felfogja, s nem fog a sütőben égni.

 
Ez már a harmadik este pizzavacsorája. Még most sem volt unalmas. A hütőből kivett tészta pedig mégszebb lett, mint előző este. Ezt nevezhetjük egy szuper alapanyagnak, megállta a helyét a hűtőben is, és harmadik este a vacsora is finom volt belőle.

2 megjegyzés:

  1. Hűűűha, ebből is jöhet vagy öt adag!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csavi ! Csak egy szavadba kerül, s már pakolom is össze a hozzávalókat :) Ne tudd meg, hogy mult vasárnap hogy kiakadt a család pizzás hasa. Ezt rendeltek ebédre. Négy akkorát sütöttem, hogy amikor ránéztünk, azt hittük, hogy egy hétig esszük. Ami azt illeti öten megettünk hármat, egyet meg megfeleztünk a gyerekekkel, de azt meg bevacsoráztunk. Hát ez az a nemnormális zabálási állapotttyyyy :)

      Törlés