2011. október 1., szombat

Gesztenyés csokis piskóta




6 tojás - 12 dkg cukor - 12 dkg liszt, csipetnyi só a tojásfehérjébe.

A sütőt bekapcsolom, 160 fokra állítom és így is hagyom, hogy ennyire melegedjen fel. Ezalatt az idő alatt elkészítem a piskótát.

A tojásokat kettéválasztom. A fehérjét a cukorral -habverővel- felverem. Nem kell kőkeményre verni. Az összes tojássárgáját egyszerre hozzáadom, jól elkeverem. A lisztet kanalanként belekeverem. A tepsit sütőpapírral bélelem, a masszát beleöntöm. Széleit kicsit felhúzom.

Az előmelegített sütőben 10 perc alatt megsütöm.

Amíg sül a tészta, addig a gesztenyekrémet elkészítem és a csokit -amivel a rolád tetejét bevonom- felolvasztom.

25 dkg gesztenyemasszát kikeverek 15 dkg cukorral és 20 dkg lágy vajjal (margarinnal).

A piskóta kisült, kivettem a sütőből és papírostul feltekertem, hagytam kihűlni. Amikor kihűlt, a papírtól megszabadítottam és betöltöttem a gesztenyekrémet és feltekertem.

A csokit (jó minőségü 75 %-os) megolvasztottam és a tekercs tetejére kentem. Holnapig hütőben a helye, mert Petra napot ünneplünk, (legkisebb unokám)  és ez a szerény kis gesztenyés csokis tekercs volt a kívánság. Ez a fotó egy korábbi gesztenyés kép. Amikor először sütöttem, Petruskám durmolta befele, és a kedvence lett.

10 megjegyzés:

  1. Hmmm.... Elolvadtam. Kérek. :)))

    VálaszTörlés
  2. Akkor boldog Petra napot!
    fesztenyést-csokist mi is szeressük ám.

    VálaszTörlés
  3. Gesztenyés nekem is nagy kedvencem, nagyon jól néz ki a tekercsed:) Pár szeletkét én is bedurmolnék belőle:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tudja etetni magát a piskótatekercs, guszta lett! A kisunokádnak boldog névnapot kívánok!

    VálaszTörlés
  5. Kedves Viki! Ne hari hogy ide válaszolok :) A friss élesztőt 2 evk. cukorral kikavarom, addig amig a cukor elolvad, s akkor az élesztő is folyékonnyá válik. Csak azután teszek rá lisztet és langyos tejet( recept szerint vizet).

    Ebből a tekercsből pedig fizetésként dupla porciót kérek :) Puszi

    VálaszTörlés
  6. Egyszerű gyors és nagyon finom édesség.
    Imádom én is!

    VálaszTörlés
  7. Jól néz ki, és biztosan fonom is:)

    VálaszTörlés
  8. Petra! Sajnos mindketten elkéstünk :) én a válasszal, Neked pedig már nem maradt :))

    Marym ! Köszike :))

    Éva! (4Gyerek) a fjászt hoztad a szivkejingésemje :)))) azt hittem már elirtam valamit :))

    Trollanyu! Az én petrám is így tette :))

    Éva ! Köszönöm átadtam Petrusnak:))

    Juci ! Köszönöm az infót, azóta már meg is sütöttem. épp most kaptam be az utolsó kiflicskét :))

    Terike! Igy igaz. Valahogy nálunk is most ez a sláger, Hamar kész van elrontani sem lehet, és még finom is.

    Róza! Ez így igaz :))

    Bianka! Az volt ám :))

    VálaszTörlés