2010. április 12., hétfő

Kenyérsütés - Könyvajánló


Hát ide jutottam.......... Megvettem életem első olyan könyvét, amelyre soha sem gondoltam volna, hogy egyszer még nekem erre szükségem lehet. Azt hiszem már sokszor és sok helyen leírtam, hogy én már közel húsz éve itthon sütöm a saját kenyerünket. A jól megrögzött szokásaimon nagyon sokáig nem is tudtam változtatni, vagy talán akkor még nem voltam elég bátor ? - ki tudja. Vagy talán nem is akartam? No ezt sem tudom, mert valamikor annó még a 90-es évek elején, amikor az első kenyérsütőmet megvettem, volt hozzá egy kis receptkönyv egy pár -nem éppen jó ötlettel és nem éppen alkalmas hozzávalókkal- de az idők során sikerült kitapasztalnom a kenyérsütés fortélyait, és a saját receptemet kialakítani, amit csakis és kizárólagosan a kenyérsütőgéphez használhattam.
Az akkori Funai -kis kemencéhez hasonlító- kenyérsütőmet még ma is emlegetem, pedig csupán csak 1 kg-os kenyeret lehetett benne sütni és ráadásul még kerek alakú is volt, na de szerettük, mert a miénk volt, mert a saját konyhámban éreztük a frissen sült kenyér illatát.
Akkor az a gép nem is olyan volt, mint a mostanság kaphatók. Bizony, bizony jó 10 évig bírta a strapát, ekkor kezdett el csöpögni belőle az olaj, és lett belőle néha fekete csíkos kenyér, aztán szép lassan a többi része is felmondta a szolgálatot, s nagy sajnálatomra félre kellett tenni, s venni egy újabbat. Csak halkan jegyzem meg, hogy azért ezt a szeretett Funai gépemet még további 9 évig őrizgettem, mert nagyon ragaszkodtunk egymáshoz. Igaz, hogy már csak a polc dísze volt és a port kellett állandóan csak letörölni róla, de nem volt szívem megválni tőle.
No de jól elkanyarodtam a "Kenyérsütés" c. könyvemtől. Mindezt csak azért írtam le, mert még ma is emlegetem, s ha ezt a könyvet már akkor is lehetett volna kapni, akkor talán még fájdalmasabb lett volna az "elválásunk" is.
Ettől függetlenül megvettem a könyvet, már közel 2 hete a birtokomban is van, de még csak most jutottam el addig, hogy átbogarásszam.
A könyvben kifejezetten kenyérsütő géphez ajánlanak fantasztikus recepteket. Ki is néztem mindjárt az első kézbevételkor egyet kettőt, de a jó munkához idő kell, a jó kenyérhez mégtöbb.
Azért egy recept nagyon megfogott, s ma el is határoztam, ha törik, ha szakad, ezt a kenyeret ma meg kell sütni.
Ebben a könyben több mint 100 egyszerüen elkészíthető recept: Kenyérsütő gépekhez - található.
A világ viszont már nagyot változott még velem is, s egy idő óta már nem is akarok kenyérsütő gépben sütni.
Kérdezheti bárki is, akkor minek is kellett nekem ez a könyv? Hát csupán azért, mert a jó recept, az jó recept, s egy kis lelkesedéssel, odafigyeléssel a receptek mindjárt átalakithatók olyanra, amelyeket akár gáz, akár villanysütőben meg lehet sütni.
Átolvasva ezt a könyvet, tiszta szívből ajánlom bárkinek, mert nem csak a kezdőknek lesz benne újdonság.
A receptek tényleg fantasztikusak és könnyen elkészíthetőek. Én ma ki is választottam egyet közülük, meg is sütöttem, s erről egy következő posztban be is fogok számolni.
Akit érdekel mélyebben a könyv tartalma, s hogy hol is vásároltam: ITT megtalálhatja. Nem fog csalódni. Egyik nap dél körül megrendeltem a könyvet, s másnap már meg is kaptam. Alig 24 óra leforgása alatt már olvashattam is.
Ami még kedvező volt ebben a netes vásárlásban, hogy ugyanannyi volt a kedvezmény, mint a postaköltség és még csak ki sem dugtam az orrom, hogy elvonszoljam magam egy könyvesboltig. Tehát még csak nem is fizettem érte többet, mintha könyvesboltban veszem meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése