2020. június 12., péntek

Házi (majdnem) fehér kenyér

Házi (majdnem) fehér kenyér 




Hozzávalók és elkészítés 

650 g BL 80-as Szatmári kenyér liszt
5 dkg Szarvasi Teljeskiörlésű liszt
35 dkg öregtészta  (egy hétig volt hütőben, lezárt dobozban)
4 dl langyos víz
1 csapott mokkáskanál instant élesztő
1 mokkáskanál kristálycukor
2,5 teáskanál só
3 evőkanál étolaj

A dagasztógép táljába rakom sorba a hozzávalókat, majd 8-10 percig dagasztattam. 
Aránylag jó kis lágy (majdnem ragadós) a  tészta 

- 30 perc pihenő
- Kézzel kicsit átgyúrva
- újra kelesztőtál és 30 perc ujabb pihenő

- Enyhén lisztezett felületre borítottam és formáztam. (Nagyon finom lágy volt a tészta) 

A 8 literes jénai sütőt kibéleltem sütőpapirral, de (a jénai alját picit kikentem olajjal, úgy raktam rá a papirt, és a papirra is húztam enyhén egy ecsettel olajat) 

- 20 perc pihenő után bevagdostam a tésztát és bekapcsoltam a sütőt 250 fokra. 
- amig a sütő felmelegedett (20 perc) addig még pihent a tészta a jénaiban
- lespricceltem vízzel, a jénai tetejét is és beraktam a sütőbe, a 250 fokot levettem 200 fokra. 

Végig zát tetővel 200 fokon sült 45 percig.
A kenyér kisült. Kivettem a jénaiból egy rácsra raktam, lespricceltem és hagytam kihülni. 

Az eredény egy gyönyörű kenyér, aminek a lespriccelés után ropogott a héja.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése