2016. augusztus 17., szerda

Canada dry - felkészülés a télre


Canada dry
Hozzávalók:
70 dkg reszelt friss gyömbér
3 db nagyobb citrom héja + leve 1 kg cukor 2 l víz 2 tk citromsav (ízlés szerint) 1 db vanília rúd (amit hosszába ketté vágtam, hogy ízét jobban kiadja)

2 tk mézes keverék
(Ha nincs mézes keverékünk, akkor keverünk a következő anyagokból,
      őrölt fahéj,
        őrölt koriander,
      őrölt szegfűszeg,
       őrölt ánizs
       Keverési arány 1:1
s ebből 2 teáskanállal adunk hozzá)

Az 1 kg cukorból, 2 l vízből, szirupot főzünk.
Beletesszük a fűszereket, a citrom héját és a levét.
Amikor elkezd forrni, beletesszük a lereszelt gyömbért, s folyamatosan főzzük
(én 1 óra hosszáig főztem szép lassan), majd hagytam pihenni a lábasban kb 5-6 órát. Ezalatt az idő alatt elértem azt, hogy már lehetett kóstolni ízlelni. (melegen, forrón ugyanis a gyömbér sokkal erősebbnek érződik)
Kóstoljuk meg és ha szükséges, akkor ízlésünknek megfelelően még ízesíthetjük (akár citrom levével, mézzel, esetleg ha édesebbnek gondoljuk, akkor cukorral, esetleg édesítő szerrel)
Amikor ezzel is megvagyunk, egy sűrű szövésű szűrőbe teszünk sűrű gézt, esetleg pelenka anyagot, s átszűrjük. Én otthagytam még kb fél órát, hogy szépen lecsöpögjön az utolsó cseppig.
Steril üvegekbe raktam és szintén steril lapkával lezártam.
Automatában 95 fokon 30 percig hőkezeltem.
Amikor lejárt az idő kiszedtem az automatából és polcra raktam. 


3 megjegyzés:

  1. Ez tulajdonképp szörp? Vagy teába lehet tenni? Nagyon szimpatikus... Szeretem a gyömbért. És ebből az adagból mennyi lett?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marika! Szörpnek mondható, mert csak hígítva élvezhető. Mi teába is használjuk és üditőnek is higitjuk. Ebből a mennyiségből bő 2,5 liter lett. Ez nagyon sokáig elég.
      Ha szeretitek a gyömbért, nagyon fog ízleni. Sok sikert.

      Törlés
    2. Köszönöm! Ki fogom próbálni.

      Törlés