2015. augusztus 24., hétfő

Csalamádé - ahogyan a vendég szereti :)

Csalamádé, ahogyan a kedves vendég kéri :) 

Szerintem ez egy egyszerű, nagyon finom, ízletes, könnyen elkészíthető nyári íz télire. 

Csalamádé

Ez a mennyiség 20 üveg 720 ml-es csalamádéhoz elegendő

Tisztított állapotban

1,5 kg hagyma
1,5 kg sárgarépa
1,8 kg paprika (fehér - piros)
2,5 kg uborka
4,7 kg káposzta

ez összesen 12 kg tisztított hozzávaló

A hagymát megtisztítjuk késes szeletelővel vékony szeletekre vágjuk
A sárgarépát meghámozzuk,  szintén a késes szeletelőn átengedjük
A paprikákat megmossuk,  éles késszel vékonyra felszeleteljük
Az uborkát is megmossuk és  szintén a késes szeletelőn felkarikázzuk
A káposztának a külső leveleit leszedjük. Ezt  is lehet a késes szeletelőn (de én erre nagyon érzékeny vagyok és szeretem a hajszálvékony szálakat, így gyalultuk.)

Az összevágott hozzávalókat egy nagyobb edényben (kádban, fazékban, kinek mi van) összekeverjük és elkezdjük a tetejére adagolni a fűszereket.

0,7 liter 10 %-os ecet
4 evőkanál (ha lehet akkor színes) bors, ha nincs, akkor a fekete is megteszi
22 dkg parajdi só
1,25  kg kristálycukor (akinek készítettem a csemege ízt szereti, de lehet kevesebb cukor is)
2,5 kávéskanál citromsav
2,5 kávéskanál tartósító szer (Lucullus befőzési tartósítőszer keverék)
1 csomag koriander
1 csomag mustármag
1 csomag babérlevél (kicsit összetörve)

Az összes fűszereket a tetejére tesszük a savanyítani való csalamádénak és jócskán összekeverjük, lenyomkodjuk.
1 napig állni hagyjuk, de időközben még legalább 3-4-szer átforgatjuk.
Jócskán enged levet.

Kicsavarjuk a savanyúságnak valót és tisztára mosott üvegekbe rakjuk. Nem szabad nagyon megtömni az üvegeket, hogy a lé át tudja járni az egész csalamádét,
A saját levével felengedjük.
Az üveg tetőket rárakjuk és felrakjuk a polcra

És akkor jöhetnek a fázis fotók. 





















4 megjegyzés:

  1. Kicsit másképpen, más fűszerezéssel és aránnyal készítem, de nyersen, saját levében- isteni finom télen! Mindig hagyok egy nagy üvegnyit frissen megenni, mert úgy is finom ám :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuskám, kiváncsi lennék a Te verziódra. Tudod: mindig tanul az ember lánya :)

      Törlés
  2. Most tettem el e szerint a recept szerint. Kóstolásnál megállapított,hogy Isteni finom! Nagyon szépen köszönöm, hogy megosztottad!
    Ui: A koriandert nem ismerem így én azt kihagytam belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Timi!
      Nagyon örülök, hogy a te ízlésednek is megfelel. Mi nagyon szeretjük. s amikor ezt készítettem vendégeink jöttek váratlanul és gyorsan állítottuk össze ezt a rengeteg csalamádét. Komolyan mondom, nagyon sokáig - mai napig is - emlegetik. A koriander egy apró sárga kis gömböcskék, mint a fekete egész bors, csak sokkal kisebbek. De írd be a gugliba hogy koriander, s keress rá, de elhoztam neked egy linket. Ezt másold be a keresőbe és meglátod. Köszönöm szépen, hogy visszajeleztél és mégegyszer örülök, hogy ízlett, és fog is. ------- és akkor a link ----- https://www.google.com/search?q=koriander&rlz=1C1GCEA_enHU958HU958&sxsrf=ALeKk0091bDb_4yxHgXRT362jzDlC2LBwQ:1628445260366&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwidr56q_6HyAhXFgf0HHSE3DiIQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1366&bih=625#imgrc=ZgH6rBpUBueBHM

      Törlés