2012. augusztus 8., szerda

Paprikás lisztben sült keszeg - teljesült egy régi vágyam.

Előző bejegyzésemnél már megmutattam, hogy milyen szép nagy csomag, frissen fogott, megtisztított halat kaptunk. Most erről már nem írnék, ha kiváncsi vagy rá, olvasd el az előző posztomat, érdemes !

Ma aztán adtunk a jólétnek, meg a kívánságoknak. A régen óhajtott halat ebédre készítettem el. Majdnem szégyenkezve fogom megmutatni, mekkora adagok voltak a tányéron, de elfogyott, illetve nálam - a tányérra rakott mennyiségből - egy hangyányi maradt, de azt már sehogy sem tudtam letolni, viszont késő délután csak úgy hidegen befalatoztam.

Tehát a mai ebédünk:
Paprikás lisztben forgatott sült hal, steak burgonyával, tartár mártással. Utána rengeteg folyadék. Na nem mert elsóztam a halat, hanem azért, mert nagyon meleg volt.

Én azt hiszem, hogy a halsütést senkinek sem kell elmesélni, vagy igen ? - hát akkor röviden.
Előző este a megtisztított, beirdalt halakat besóztam, és a hűtőszekrényben várakoztak másnap a sütésre.
Egy tálba lisztet tettem (kb 25-30 dkg-ot - mert fogalmam nem volt mennyi kell - sok is lett). A lisztbe piros paprikát szórtam, s jól elkevertem. A hűtőből kivett halacskákat ebben a paprikás lisztben megforgattam. Jól felforrósított olajban -alacsonyabb hőfokon- szép pirosra sütöttem.
Köretnek fűszeres sültkrumpli és tartármártás volt a legjobb. Legalábbis mi így szeretjük.

És akkor jöjjenek a halacskák szép sorban, ahogy elkészültek.

 Paprikás lisztben. Azt hiszem, hogy még egy kicsit bátrabban adhattam volna hozzá a piros paprikából, de így is nagyon finom volt.
 Ez a tányér a Papa adagja. Megkérdeztem tőle, hogy melyiket szeretné, a két nagyobbat, vagy a 3 darabosat. Ő választott két nagyot. Már a fele elfogyasztásánál sóhajtozott, hogy alíg bírja megenni.
 Ez a tisztességes adag: Az egy óriási és két közepes halacska bizony az én éhes gyomromra várt. Bevallom, először nem tudtam hogy fogjak hozzá. Már enni szerettem volna, de arra is vágytam, hogy nehogy idő előtt elfogyjon :) Így utólag megjegyezve: óriási adag volt !!!

Na és a végeredmény ? ! - hát azt hiszem, hogy rám panasza senkinek sem lehetett. Bár a tányér jobb oldalán egy falatka megmaradt. Egyszerűen már nem fért a gyomromba, de kora este -hidegen- befalatoztam. Igy is finom volt.
Innen is, és mégegyszer köszönjük szépen Terikének és Kedves férjének, hogy ma ilyen finomságot ehettünk, s a halak többi része, pedig a fagyasztóban várakozik a következő halvacsoráig :)

10 megjegyzés:

  1. azért emberesen megbirkóztál azzal a közel sem gyerekméretű adaggal.

    VálaszTörlés
  2. ÓÓÓÓÓÓÓ, pont ilyen paprikás lisztben sült halra vágyom én is:) Isteni finom lehet:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta!!!! A kis történet is tetszik ahogy hozzájutottál ezekhez a halacskákhoz. Bizony hogy szövődhetnek a blogon keresztül is igazi barátságok. Én éppen 4. alkalommal fogok találkozni egy Hollandiába élő, és a neten megismert barátnőmmel a hónap végén.:)

    VálaszTörlés
  4. Évikém ! Ez tényleg egy jó nagy emberes adag volt, de te nem is tudod, hogy ki voltam éhezve halra. Eszem nem tudom, mikor ettem utoljára. Félve is készítettem el, mert belegondoltam az olajszagba, meg a többibe, de sikeresen vettem az akadályokat.

    VálaszTörlés
  5. Katiikám!
    Szóljak iőben, hogy mikor sütöm a legközelebbi adagot ? Ha Neked megéri az a hosszú út ? :))))))

    VálaszTörlés
  6. Gizusom ! Ez néha tényleg hihetetlen, de így van. Ez is egy teljesen tiszta véletlen találkozás volt, s mint kiderült, az év nagy részét itt töltik Szarvasonm, s ráadásul ezek a halacskák is itt a legtisztább vizű kőrösből kerültek elő. Az ízük felejthetetlen.
    Örülök, hogy Neked is vannak pozitív tapasztalataid az ilyen barátságokról.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta lett a halacskád, váljon egészségetekre :)!!

    VálaszTörlés
  8. Ámulok és bámulok, na meg nyeldeklődök! Amikor megláttam felsóhajtottam és hozzá tettem, hogy azt a...! Ez már horgász szemnek is nagyon klassz látvány. Meg kell hagyni ezt bizony én sem tudnám jobban csinálni. Habár ebben kicsit több a gyakorlatom. Egyszer majd próbáld ki ugyanezt csak nyárson sütve. Mennyei lesz. De jó így is. És meg kell hagyni lepipáltad vele még a horgász bagázst is.

    VálaszTörlés
  9. María ! Köszönöm szépen. Most már nem csak azért járok Hozzád, hogy irigykedve nézzem az asztalodon lévő fincsi halakat :)

    VálaszTörlés
  10. Csavi ! Először engedd meg, hogy elmondjam azoknak, akiket engem olvasnek, s esetleg ehhez a poszthoz betérnek kommentelni, hogy TE egy Óriási Ho-Ho-Hooooooo ! vagy. Szememben a világ legjobb pecása, horgásza. Amiért ezt tettem az azérét volt, hogy tudják, akik itt olvasnak, hogy a Te beírásod az nekem egy óriási élmény és boldogság. Horgásztól, pecástól ekkora dícséret ? ! ---- Nagyon szépen köszönöm.
    Igyekeztem, hogy ne hozzak szégyent a fejedre :)

    VálaszTörlés